Sieciówka #3

Za Disqus będzie trzeba płacić, Youtube wprowadza life w wersji mobile, a na Facebooku w końcu pojawiły się reguły w ustawianiu reklam.


Po długiej przerwie, na blog wraca Sieciówka, czyli przegląd nowinek z sieci. W treści “samo mięso”, czyli to, co powinno interesować blogerów, marketerów i fanów social media.

Disqus będzie płatny

disqus_logo_-_white_on_blue_background

Jednym z najważniejszych newsów w świecie blogosfery jest zmiana polityki aplikacji Disqus. Większość blogów używa jej do komentarzy. Jest wygodna, łatwa do monitorowania dyskusji, można też komentować jako gość. A co najważniejsze, jest bezpłatna. Ale już niedługo. Disqus wprowadza zmiany, o których pod koniec stycznia informował Spider’s Web.

Przy komentarzach w artykule pojawił się wielki baner reklamowy 600x 600 px. Wyglądał niefajnie, ale najgorsze, że sukcesywnie wszyscy “wydawcy” korzystający z Disqus zobaczą na swoich stronach takie banery. Następnym krokiem będzie wprowadzenie opłat za aplikację, wtedy reklamy znikną. Brzmi zniechęcająco, więc warto zacząć się rozglądać za jakąś alternatywą. Większość blogerów zapewne wróci do komentarzy dostępnych na platformach, z których korzystają. A może pojawi się jakaś ciekawa apka, zastępująca Disqus? Ja już zaczynam myśleć nad nowym rozwiązaniem i chyba połączę blog z komentowaniem z fejsa.

Czy uważacie, że Disqus jest wygodnym narzędziem do komentowania? A może lepiej wrócić do starych narzędzi?

Mobilny Live na Youtube

nowosci-w-internecie-marketingu-blogowaniu

Mobilna aplikacja YouTube będzie miała transmisje na żywo. To zapewne odpowiedź na rosnące zainteresowanie transmisjami na żywo z Instagrama czy Facebooka. Opcja jest już dostępna, ale na razie tylko dla “dużych graczy”, czyli kont, które mają powyżej 10 tys. subskrybentów. Niebawem (jednak niewiadomo kiedy dokładnie) będzie dostępna dla wszystkich. Dodatkowo, transmisje na żywo zostaną wzbogacone o chat, przez który odbiorcy będą mogli kontaktować się z twórcą w trakcie transmisji. Ciekawostką jest opcja wyróżniania komentarzy. Jeśli zapłacimy za komentarz, będzie on widoczny na górze strony kilka godzin i dodatkowo podświetlony.

Jestem bardzo ciekawa jak to się rozwinie. Moim zdaniem opcja płatnych komentarzy, które nie znikną zbyt szybko (i pewnie nie będzie opcji moderacji) przyciągnie hejterów, których dostaną szanse na bezkarne uszczypliwości. Co do samych transmisji na żywo – można było się tego spodziewać, tym bardziej, że od kilku lat widoczny jest trend mobile. O ile youtuberom będzie jeszcze łatwiej nagrywać live’y i daily vlogi, to sama opcja może stworzyć niezły śmietnik na YT. Co więcej, grupa youtuberów, która robiła live’y  na Instagramie bądź Facebooku, będzie musiała się zdecydować na jeden kanał.

Nowa funkcjonalność w reklamach na Facebooku

reguly-automatyczne-na-fb

Pojawiła się na początku roku i jest tym, na co czekało wielu marketerów i osósb, które prowadzą własne fanpage’e. Chodzi o  funkcjonalność “reguły automatyczne”. To narzędzie, które monitoruje za nas przebieg reklamy i podejmuje działania, jakie wcześniej ustawimy, czyli regułę. Na przykład możemy ustawić regułę, która wyłączy reklamę, jeśli ta nie będzie przynosiła oczekiwanych efektów, albo będzie za droga, zwiększy budżet, albo powiadomi o spadającej liczbie odbiorców reklamy. Co nam to daje? Przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Z automatu możemy sprawić, że reklama zostanie zmieniona bądź wyłączona, jeśli nie będzie działać tak, jak sobie założyliśmy.

Jeżeli temat reguł automatycznych Was zainteresował i chcielibyście wiedzieć więcej na ten temat, dajcie znać. Stworzę oddzielny post dotyczący reguł.

Ciekawe miejsca i artykuły w sieci

Wszystkim, którzy wciąż zgłębiają tajniki blogowania, polecam cykl szkoleń, z którymi ruszyła Beata z Vademecum Blogera. Na początek zaprasza na lekcję pt. “Jak stworzyć bloga? Darmowy kurs blogowania. Odc. 1” W tej chwili dostępne są 3 lekcje, ale na tym na pewno nie koniec!

Chcącym ulepszyć blogowy warsztat polecam kurs Uli Phelep 21 dni do lepszego bloga. Zaczyna się lada moment!

A jeśli kręci Was kasa, wpadajcie do Natalii z Jest Rudo. Poznacie 4 sposoby zarabiania na blogu