Sieciówka #1

Sieciówka pokazuje nowinki z sieci, promuje ciekawe miejsca w internecie, komentuje nowe bądź aktualizowane rozwiązanie techniczne, które mogą pomóc w tworzeniu blogowych postów (lecz nie tylko). Co przygotowałam na pierwszą odsłonę sieciówki?


Oto cztery “zjawiska”, które wypłynęły w sieci w ciągu kilku dni. No może poza tematem dotyczących bit.ly, Uznałam go na tyle ciekawy i mało popularny, że musiał pojawić się w zestawieniu.

Sieciówkę na początek będę publikowała raz w miesiącu. Chyba, że w internecie pojawi się więcej nowych i ciekawych zjawisk godnych przedstawienia.

Bądź mądry jak oni

“Bądź mądry jak oni” kampania viralowa, która wypłynęła kilka tygodni temu, teraz przeżywa swoje apogeum. Niektóre “obrazki” trafiają w punkt, są świetnie sprecyzowane i mają jasny przekaz. Inne wydają się być mocno naciągnięte. Głównym założeniem kampanii “Bądź mądry jak” jest zaznaczenie w delikatny, a czasem bardzo dosadny sposób, że niektóre zachowania w sieci, mogą męczyć ludzi. Taka kampania dla dobra wspólnego. Cytując klasyka “By żyło się lepiej. Wszystkim”.

Z drugiej strony, akcja nabrała takiego rozpędu, że na Facebooku zaczęto nieco z niej szydzić. Autorzy nie pozostali dłużni i stworzyli kolejny fanpage “Bądź durny jak oni” tym razem to sarkazm w czystej postaci. Przez duże zainteresowanie nietypowymi memami i szerokim ich udostępnianiem, akcja zaczęła bardziej męczyć, niż być doceniana. Ludzie nie związani bezpośrednio z konktem “Bądź mądry jak oni” zaczęli tworzyć własne wersje grafik. wytworzył się przesyt, który mocno irytuje. Chyba wszystkich, łącznie z autorami.

badz-madry-jak-oni-facebook

Wojna kubkowa w sieci. Pokaż mi swój kubek, a powiem Ci kim jesteś

#wojnakubkowa wybuchła na czołowych kanałach SM. Zabawa dedykowana jest (raczej) dla blogerów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby inni również wzięli w niej udział. Nie musicie mieć zaproszenia. Wystarczy, że drzemie w Was potrzeba pochwalenia się swoim kubkiem. Przy okazji oglądając ulubione kubki blogerów, możemy dowiedzieć się czegoś nowego o sieciowych autorach 😉

Akcja jest reakcją łańcuchową. Więcej osób dowie się o Waszych stronach. Działajcie!

Mnie do zabawy zaprosiła Kameralna. A to mój kubek:

kubek-fb

Google nie lubi skracania przez bit.ly

Jakiś czas temu Google zasugerował, że linki skracane przez bit.ly mogą być niebezpieczne. Roboty przeskanowały strony zawierające linki bit.ly i okazało się, że wiele z nich prowadzi do zawirusowanych stron. Dodatkowo bit.ly nie jest narzędziem Google, a jak wiadomo, wujek “G” lubi bardziej wszystko, co wychodzi spod jego “pióra”.  Samo bit.ly nie jest niebezpieczne, ale nigdy nie wiadomo, jak Google zareaguje na stosowanie tego narzędzia.

Dlatego ja już jakiś czas temu przerzuciłam się na skracanie przez goo.gl. Działa tak samo, również monitoruje liczbę kliknięć.

Upiększ bloga z Karografia.pl

Karografia.pl to nowe miejsce w sieci, które kilka dni temu ujrzało światło dzienne. Strona Karoliny, autorki bloga Pasje Karoliny, poświęcona jest jej biznesowi, czyli… tworzeniu szablonów dla stron internetowych, a przede wszystkim blogów. Karolina ma świetny zmysł artystyczny, a wszystko co wychodzi spod jej ręki, jest estetyczne i dopracowane w każdym calu. Poza usługami płatnymi, udostępnia także darmowe rozwiązania. Uwielbiam ludzi pełnych pasji, przekłuwających w biznes to, co kochają. Za Karolę trzymam mocno kciuki, a wszystkich, którzy potrzebują odświeżenia strony, zapraszam do odwiedzenia karografia.pl

karografia

Dajcie znać, jak podobają się Wam moje propozycje. W następnych odcinkach postara się wrzucić więcej treści dotyczących samego blogowania. Czekam na Wasze opinie!