Jak tworzyć wpisy na bloga pod SEO + formularz do ściągnięcia

Chcąc, by posty były jak najlepiej widoczne dla wyszukiwarek, warto zadbać o pozycjonowanie. Oto kilka sztuczek SEO oraz formularz, które pomogą Wam oswoić się z pozycjonowaniem bloga.


Każdy z nas ma inny sposób na sprawną pracę i tworzenie wpisów.  Jedni preferują pisanie w miejscach, które inspirują i skłaniają do kreatywnego myślenia. inni wolą pracę w skupieniu, najlepiej w domu, w ulubionym dresie, z ukochanym kubkiem pełnym kawy. Jednak każdego łączy to samo. Chęć tworzenia dobrych, wartościowych treści, które zyskają uznanie czytelników.

To nie wszystko. Co z tego, że napiszemy tekst, który pierwszego dnia publikacji i może jeszcze jeden dzień dłużej, będzie miał świetne statystyki i zrobi pogrom w sieci. Za jakiś czas może przypomni sobie o nim stały czytelnik. Jeżeli nie zadbaliśmy o dobre pozycjonowanie blogowego wpisu, prawdopodobnie zginie on w otchłani internetu. Ktoś na niego trafi przypadkiem, przeglądając nasze archiwum, albo zaplącze się w odmętach sieci.

A chodzi o to, żeby nie było niechcący, a bardzo… specjalnie. Świetny poradnik o pozycjonowani napisała Kameralna. Ja natomiast, chcę wyszczególnić kilka elementów, które pomogą Wam sprawniej pisać posty pod pozycjonowanie. Formularz który stworzyłam, ma nie tylko pomóc, ale też ułatwić Wam zapamiętanie pewnych schematów. Ale zanim zaczniemy wypełniać formularz, poznajmy (bądź przypomnijmy sobie) kilka ważnych zasad 🙂

Jak napisać dobry tekst pod wyszukiwarki?

Wypozycjonowany tekst, który ląduje wyżej w wynikach wyszukiwania, zazwyczaj jest dobrze “zaprojektowany”. Oznacza to, że posiada elementy mile widziane przez Google.

Poza tym, strona na której znajduje się tekst, musi mieć dobrą reputację w sieci. Treści i linki, które zawiera, powinny odpowiadać jej tematyce. Chodzi o to, by na przykład na blogu urodowym nagle nie pojawiły się teksty o wymianie opon, albo link do wymiany opon, gdy piszemy o “zimowej oponce”. Google nagradza też wyższymi miejscami na liście wyników strony, które są często cytowane przez inne źródła, szybko się ładują i posiadają mało błędów.

Jednak głównymi wartościami, na które mamy wpływ przy pozycjonowaniu, są elementy samodzielnie przez nas wprowadzone do tekstu. Co więc zrobić, by post miał jak najlepsze wyniki wyszukiwania?

Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań:

  1. O czym ma być Twój tekst? Opisz w 1-2 zdaniach
  2. Jakie słowa / frazy kluczowe opisują najtrafniej twój post? – ten element jest bardzo ważny, ponieważ poprzez frazy kluczowe trafiają do nas czytelnicy z wyszukiwarki. Słowa kluczowe możesz dobrać poprzez i planner słów kluczowych.  Im mniejsza wartość liczbowa wyświetli się obok słowa kluczowego, tym mniejszą ma konkurencyjność w sieci
  3. Jaką konkurencyjność w Google Adwords mają frazy kluczowe, których chcesz użyć? Jeżeli mają silną konkurencję lepiej, żebyś je zmienił. Poszukaj synonimów
  4. Czy wiesz, o czym chcesz napisać i masz plan tekstu? Plan rozpisz sobie w punktach. Niech odpowiadają one zganieniom, które chcesz poruszyć we wpisie. Punkty powinny mieć formę tytułów (jak w rozdziałach książki)

Pisząc już post, wplataj słowa kluczowe w odpowiednie miejsca:

  1. Do tytułu posta
  2. Do lidu,
  3. Do śródtytułów,
  4. W pierwsze zdania akapitów (najlepiej pierwszych 3 -4 akapitów)

Pisząc post pod SEO pamiętaj o:

  • linkowaniu wewnętrznym (do innych tekstów na blogu)
  • linkach wychodzących (np. do innych blogów, źródeł, sklepów, artykułów)
  • wyboldowaniu śródtytułów i zaznaczeniu ich większą czcionką (na WP znajdziesz tę opcję w narzędziach do edycji – “nagłówek”
  • wyboldowaniu w teście słów kluczowych
  • odpowiednim opisaniu zdjęć. Poza tytułem fotografii, dodawaj nazwę zdjęcia do opisu szczegółowego, tzw. “alternatywnego” bądź “alt”. Pamiętaj, by nie używać spacji. Zamiast niej wstawiaj między wyrazy “-“. Tytuł zdjęcia również powinien zawierać frazy kluczowe. Tworząc tytuł zdjęcia, nie używaj polskich znaków.
  • dodaniu tagów do wpisu, ze słowami kluczowymi, na które chcesz się pozycjonować

Jak nauczyć się pisać teksty pod wyszukiwarki?

Zanim wejdzie Ci to w krew i będziesz działać automatycznie, warto wyuczyć się kilku schematów. Dlatego przygotowałam formularz do wypełnienia, przed napisaniem postu. Pomoże on zaprojektować cały tekst. Używaj go za każdym razem, gdy będziesz pisać posty na bloga. Po kilkukrotnym wykorzystaniu, zasady wejdą Ci w krew.

formularz-seo

formularz-wypelniony

 

Dajcie znać, jak podoba Wam się formularz i czy jest użyteczny. Chciałabym też wiedzieć, czy zagadnienia związane z marketingiem internetowym, są dla Was interesujące.

Close