Targi Beauty Spa & Fashion i moje szkolenie

Social media co chwilę przedstawiają nowe propozycje. Zmieniają się algorytmy, trendy, formaty. Chcąc skutecznie promować swój biznes, warto być z nimi na bieżąco. Pomoże w tym szkolenie z podstaw marketingu w social mediach. 


Branża beauty w Polsce przeżywa swój renesans. Powstaje coraz więcej marek produkujących i dystrybuujących kosmetyki. Co chwilę rodzą się nowe marki.

Targi wszelkiego typu od kliku lat prezentują zupełnie nową jakość. Mimo że kojarzą się przede wszystkim z nowinkami z branży, zawieraniem nowych znajomości, nawiązywaniem kontaktów biznesowych i korzystaniem z okazji cenowych, stają się pretekstem do poszerzania wiedzy. Dlatego coraz częściej organizatorzy targów dbają o to, by ich uczestnicy wynieśli z eventów tego typów konkretne informacje, pomagające rozwijać biznes. Na targach Beauty Spa & Fashion w Ostródzie nie mogło być inaczej. W ich trakcie miałam przyjemność poprowadzić szkolenie Podstawy Marketingu w social mediach dla branży beauty.

Podstawy marketingu w social mediach dla branży beauty

Szkolenie było skierowane do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę w biznesie urodowym, bądź stawiają pierwsze kroki promujące działalność w social mediach. Uczestnicy dowiedzieli się jak zdobywać nowych klientów dzięki Faceebok’owi czy Instagram’owi, jak promować swój biznes i tworzyć skuteczne reklamy w SM, jak unikać kryzysów i co robić , jeśli jednak się wydarzą. Była wiedza, rady i ćwiczenia.

Branża beauty jest bardzo specyficzna. Z jednej strony może się wydawać, że akurat salony urody łatwo promuje się w sieci. W końcu bez trudu mogą dostarczyć ciekawy i wartościowy kontent. Jednocześnie są trochę jak apteka – w końcu ktoś zachoruje i pójdzie po leki.

To, co wrzucamy na fanpage bez planu, zastanowienia i wiedzy, jak działa branża, a także jak klient postrzega salon przez pryzmat naszych publikacji, może prowadzić do całkowitego braku widocznośni naszych postów. Oczywiście dzieje się tak, jeśli posty nie mają nic wspólnego z estetyką, a treści w żaden sposób nie przyciągają uwagi.

To nie wszystko. Konkurencja w branży beauty jest bardzo duża. W każdym mieście co rusz pojawiają się nowe salony. Reklama outdoorowa to nie wszystko. Życie przenosi się do sieci i to właśnie tam szukamy informacji na przeróżne tematy. Dzięki Internetowi wielu potencjalnych klientów spotyka się z naszym biznesem. Co więc zrobić by to pierwsze spotkanie było jak najlepsze?

Świadome działania marketingowe nie tylko wpływają pozytywnie na wizerunek firmy. Mogą przynieść także realne zyski. Trzeba jedynie wiedzieć, jak korzystać z tych darmowych “narzędzi” dostępnych w sieci oraz jak tworzyć płatne materiały reklamowe, by inwestycja przyniosła rezultaty.

Bonus w trakcie szkolenia

Niespodzianką w trakcie szkolenia była godzinna prezentacja Fotografki Karoliny Hrynek, zwanej Kają. Podpowiedziała uczestnikom jak robić dobre zdjęcia na kanały SM i które fotografie produktowe oraz beauty skutecznie sprzedają oferowane usługi. Duże zainteresowanie wywarły informacje o tym, jak układać dłonie do zdjęć manicure (pozdrawiam wszystkie drapieżne “układy” :P), jak doświetlać zdjęcie, co to jest balans bieli i dlaczego jest tak ważny.

Reakcja na szkolenie była niesamowita! Bardzo się cieszę, że z tych kilku godzin uczestnicy wynieśli coś pożytecznego 🙂

zurnalistka-szkolenieWielozadaniowość pełną gębą! Rozmowa służbowa, prywatny SMS i ostatnie szlify przed szkoleniem 🙂
szkolenie-expo-arena
Ostatnie szlify przed szkoleniem

zurnalistka_szkolenie_marketing_social_media

Krótkie przedstawienie ... Krótkie przedstawienie …

zurnalistka_marketing_blog_szkolenia
… i zaczynamy prezentację

IMG_2589

szkolenie_zurnalistka_targi

szkolenie_sociel_media_zurnalistka_ostroda

szkolenie_podstawy_marketingu_social_media


Same targi były oczywiście okazją do zrobienia małych zakupów, sprawdzenia co aktualnie w branży urodowej piszczy, spotkań z lubianymi polskimi markami oraz nawiązywania nowych znajomości 🙂

zurnalistka_pierre_renePierre Rene i Pani Justyna, z którą spotkałam się po 1,5 rocznej przerwie 🙂
zurnalistka-pierre_reneNie mogło się obejść bez pamiątkowego zdjęcia!
targi_ostroda_beauty_spa_fashion
Stoisko ze zdrową żywnością? Obowiązkowo!

nasiona_chia

targi_beauty_zurnalistka_ostroda           Nasiona chia są już moje!

targi_ostodaPrzemiłe Spotkanie z Dominiką z Pracowni WIzerunku Marzeny Tarasiewicz

Wszystkie zdjęcia z targów są autorstwa Karoliny Hrynek. Gorąco zapraszam Was na jej stronę: fotografka.olsztyn.pl

Zainteresowanych szkoleniem zachęcam do napisania na kontakt.zurnalistka@gmail.com. Zbieram grupę na następne spotkanie. Termin i program wkrótce!