Koktajl z kawą, nasionami chia i bananem

Kawa, nasiona chia i banan to przepis na pobudzające śniadanie, ładujące energią na wiele godzin. Do tego jest zdrowe i bardzo fit!


Koktajl z kawą i nasionami chia to idealna alternatywa dla tych, którzy rano chcą szybko stanąć na nogi, a nie przepadają za kawą. Koktajl polubią też osoby dbające o sylwetkę i mające już dosyć banalnych śniadań w postaci kanapek albo płatków owsianych.

Fani kawy będą zachwyceni tym koktajlem. Odkąd go spróbowałam, gości w mojej kuchni kilka razy w tygodniu. Można podkręcać jego smak dodając cynamon, orzechy, albo więcej kakao.

Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że espresso świetnie pobudza. Jednak nie każdy jest fanem małej czarnej, a w zasadzie mikro czarnej. Jeżeli więc nie przepadacie za kawą, a szukacie sposobu na poranne pobudzenie, koniecznie spróbujcie tego napoju. Jeżeli lekko zmienicie proporcje, albo dodacie jeszcze kilka składników, smak kawy będzie prawie niewyczuwalny.

Latem, wystarczy dodać kostki lodu i zmrożonego banana, by koktajl nie tylko pobudzał, ale też przyjemnie chłodził.

Koktajl z kawą i nasionami chia świetnie nadaje się na lekką przekąskę bądź drugie śniadanie. Smakuje wybornie i sprawia, że czujemy się lekko. Nasiona chia zawierają dużo błonnika, białko, witamin oraz przeciwutleniacze. Ale to nie wszystko. Dzięki bananowi dostarczymy organizmowi witamin, i serotoniny (odpowiedzialna za dobre samopoczucie). Kakao bogate w magnez zwiększy koncentrację i poprawi walory smakowe koktajlu.

Chyba już nie muszę Was dłużej przekonywać. Zatem do dzieła!

Przepis na koktajl z kawą, nasionami chia i bananem

Składniki:

  • espresso (u mnie Tchibo Cafissimo elegant aroma)
  • szklanka mleka
  • 1 banan
  • 1 łyżka nasion chia
  • kakao do smaku

Wszystkie składniki łączę w blendrze. Koktajl po zmiksowaniu wszystkich składników jest gęsty i lekko chrupiący. Co ważne, nie czekam, aż nasiona chia napęcznieją pod wpływem wilgoci. To idealne rozwiązanie dla osób, które nie lubią konsystencji żelu bądź kleiku charakterystycznego dla wszystkich płynów z dodatkiem chia.

Koktajl z kawą i nasionami chia piję na śniadanie, drugie śniadanie bądź traktuję jako przekąskę, która ma zaspokoić głód i dodatkowo pobudzić. Koniecznie spróbujcie!