Nie przytyję w święta

W święta nie da się nie przytyć? Bzdura! Wystarczy odchudzić kilka przepisów, jeść z umiarem, oczyszczać organizm i nie zalegać na kanapie. Oto 5 sposobów na utrzymanie zgrabnej sylwetki mimo świąt obżarstwa – synonimu Bożego Narodzenia.


Czas świąt to zawsze wielkie wyzwanie dla sylwetki. Tourne po rodzinie, suto zastawiane stoły i rarytasy, których nie uświadczymy na co dzień. W mojej rodzinie panuje wigilijna zasada “należny spróbować wszystkich 12 potraw” (sic!). Po wyzwaniach, które stawia przed nami Wigilia, przychodzą jeszcze dwa dni świąt ozdobionych oczywiście jedzeniem. Jak wyjść cało z całego Bożonarodzeniowego kulinarnego zamieszania,w jednym, ważącym tyle samo co przed świętami kawałku? Żołądek nie guma, przemiana materii nie fabryka…

makowiecA

Oto 5 sposobów na utrzymanie sylwetki w ryzach w czasie świąt

  1. Możesz jeść WSZYSTKO, ale w małych porcjach. Czyli nie odmawiamy sobie przyjemności, bo na tym polegają święta. Zamiast dwóch kawałków ciasta, zjedzmy jeden mniejszy. Zamiast dużego kawałka ryby, zjedzmy pół.
  2. Zmniejszamy kaloryczność potraw. Jeżeli sami przygotowujecie święta, tym bardziej macie wpływ na sposób przyrządzenia poszczególnych dań. Rybę można upiec, a do sałatki dodać majonez fit. Śmietanę zastępujemy jogurtem, np. podczas przyrządzania tradycyjnych, wigilijnych śledzi. Uwaga na makowce! To jedne z najbardziej kalorycznych ciast!
  3. Pij przed jedzeniem. Woda wspomoże trawienie i oczyści organizm po jedzeniu. Proponuję dodać do niej sok ze świeżo wyciśniętej cytryny- wtedy pomożemy organizmowi pozbyć się toksyn. Woda wypita przed posiłkiem sprawi również, że żołądek szybciej poczuje się syty.
  4. Czerwona herbata przed jedzeniem. Tak jak woda wspomoże trawienie i oczyści organizm. Czerwona herbata zawiera polifonole, które reguluje pracę żołądka. Sprawi, że szybciej strawimy to, co zjedliśmy. Poza nią nie zaszkodzi mieć w zanadrzu miętę i koper włoski. Pomogą, jeżeli dopadnie nas Bożonarodzeniowy apetyt.
  5. Spacery, dużo spacerów. Po wigilijnej kolacji, na paserkę lepiej wybrać się na piechotę. Ruch wspomoże trawienie i przyspieszy przemianę materii. Podczas Bożego Narodzenia proponuję zorganizować rodzinny spacer. Nasze trwają od godziny do dwóch. Jeżeli pogoda będzie sprzyjać, można zorganizować bitwę na śnieżki 🙂

świąteczne pierniczki

Nie gwarantuję, że dzięki tym 5 sposobom nie przytyjecie podczas świąt. Ale jest nadzieja, że Boże Narodzenie będzie lżejsze i równie smaczne. Jeżeli i mnie dopadnie żądza obżarstwa, po świętach planuję 3-dniową dietę oczyszczającą. Trzeba jakoś wrócić do normalności i wbić się w sylwestrową kreację 😉

  • Nie przepadam za dużą ilością jedzenia na święta, ale zawsze wychodzi tak, że albo rodzina przyjedzie albo my do rodziny. Staram się ograniczać i nie jeść tyle aż pęknę 😛 nie wiedziałam, że czerwona herbata pomaga w trawieniu. Koper włoski – zawsze mam w kuchni.

    • Czerwona herbata odchudza 😉 A dokładniej wspomaga trawienie i jest moczopędna. Ty akurat ograniczać się nie musisz 😉

  • niech magia zadziała i kalorie znikną 😀
    Wesołych Monia 🙂 i cudnych wspomnień dla was :*

    http://www.kolor-owanka.blogspot.com / http://www.kolorowanka-fit.blogspot.com

  • żeby to wszystko było takie łatwe.. pozdrawiam 🙂

    • Wiadomo, że nie jest 😉 szczególnie gdy na stole tyle pyszności 😉

  • Justynka ma kota…

    Ja po świętach rzucam się w wir sportu 😉

    • Ja też. Takie Bożonarodzeniowe postanowienie 😉

  • mnie doszły dwa kilogramy. myślę jednak, że zlecą naturalnie po sylwestrze, mam nadzieję, że dobre minęły Ci święta, pozdrawiam. szczęśliwego Nowego Roku.

Close